МОДЕРНІЗАЦІЯ СИСТЕМИ ЗВАЖУВАННЯ СИРОВИНИ В УМОВАХ КОНВЕРТЕРНОГО ЦЕХУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/3041-2080/2025-3-8Ключові слова:
зважування, статичне зважування, номер вагона, тензодатчик, платфор- ма, ERP, MESАнотація
Ваги та процес зважування людство використовує вже багато століть поспіль. За цей час винайдено та вдосконалено десятки видів ваг – від звичайних із чашами до сучасних електронних, які мають у своїй основі новітні види датчиків та використовують штучний інтелект. Значне пришвидшення еволюції зумовлено розвитком технологій на хвилі Індустрії 4.0. Є декілька напрямів удосконалення технології зважування, як-от підвищення точності, зниження часу процесу, мінімізація впливу людини на результат. Також не менш важливе завдання – вибір обладнання, яке відповідає стандартам підприємства, має високу ремонтопридатність та шляхи вдосконалення, без проблем інтегрується в системи ERP та MES. Зараз дуже поширені системи зважування в русі (WIM), які відповідають більшості вимог. Але на точність їх роботи впливають такі фактори: різні типи вагонів (пусті та завантажені) у складі потягу, швидкість руху та технічний стан вагонів. Тому найкращим вибором є комбіновані ваги, які можуть зважувати в динамічному та статичному режимі. Доповненням до них є система розпізнавання номерів вагонів за допомогою камер та нейронних мереж, а також системи на основі RFID-технології. Ця стаття ілюструє процес пошуку та розробки найкращого рішення для модернізації наявної застарілої системи зважування на залізничних вагах на основі аналізу наявних систем, ураховуючи досвід їх використання та варіантів, які пропонують різні виробники вагового обладнання.
Посилання
Hastema : вебсайт. URL: https://www.hastema.com (дата звернення: 27.10.2024).
Weighwell : вебсайт. URL: https://www.weighwell.com (дата звернення: 27.10.2024).
RiceLake : вебсайт. URL: https://www.ricelake.com (дата звернення: 27.10.2024).
Колисниченко І. Ю. Дослідження динамічних сигналів одно платформних залізничних ваг. Збірник наукових праць Національного гірничого університету. 2022. № 68. С. 174–183. DOI: https://doi.org/10.33271/crpnmu/68.174
Колисниченко І. Ю., Ткачов В. В. Ідентифікація об’єктів на основі даних тензометричних систем з використання методів машинного навчання. Збірник наукових праць Національного гірничого університету. 2023. № 72. С. 161–171. DOI: https://doi.org/10.33271/crpnmu/72.161
Волков О. Є., Бубліков А. В. Створення моделі імітації процесу зважування залізничного вагону в динаміці. Тиждень студентської науки – 2023 : матеріали 78-ї студентської науково-технічної конференції (Дніпро, 24–28 квітня 2023 року). Дніпро, 2023. С. 407. URL: https://ir.nmu.org.ua/bitstream/handle/123456789/163727
Азаров О. Д., Богомолов С. В., Васильковський М. В. Мікропроцесорна система зважування рухомих вантажів. Матеріали LІII науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ (Вінниця, 20–22 березня 2024 р.). Вінниця, 2024. URL: https://ir.lib.vntu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/42001/20102.pdf?sequence=3&isAllowed=y
Development of a Novel Railway Positioning System Using RFID Technology / O. Olaby et al. Sensors. 2022. Vol. 22, no. 6. P. 2401. DOI: https://doi.org/10.3390/s22062401
Development and Validation of a Weigh-in-Motion Methodology for Railway Tracks / B. Pintão et al. Sensors. 2022. Vol. 22, no. 5. P. 1976. DOI: https://doi.org/10.3390/s22051976
Кухар В., Кас’яненко С., Бурко В. (2023). Удосконалення засобів індивідуального захисту від падіння з висоти методами фокальних об’єктів та контрольних запитань. Вісник Приазовського Державного Технічного Університету. Серія: Технічні науки, (47), 249–258. https://doi.org/10.31498/2225-6733.47.2023.300066
Siemens : вебсайт. URL: https://www.siemens.com/ua/uk.html (дата звернення: 27.10.2024).